Aankomst Beijing
zaterdagochtend om half zeven kwam de taxibus voorrijden met onze reisgenoten Marjet, Jerry, Walter, Renske en Petra. Eindelijk, het wachten was voorbij, de reis kon beginnen. Het was beredruk op Schiphol. Het leek wel zwarte zaterdag maar dan in de lucht. Gelukkig konden we toch snel inchecken en zaten we rond 9 uur aan de koffie bij Starbuck.
De vlucht naar Boekarest was een fluitje van een cent. Voor we het wisten stonde we al weer met de voetjes op de grond. De vlucht naar Beijing was geheel andere koek. Het vliegtuig was groot, maar de stoelen waren super smal en de beenruimtre afgestemd op kleine chineesjes. Dat zou dus 9 uur afzien worden. Gelukkig zat ik aan het gangpad, waardoor ik met een been gestrekt nog enigszins comfortabel kon zitten. Mijn andere been zat strak tegen de stoel voor mij geklemd en kon geen kant meer op.
Marga had maar snel een slaappilletje ingenomen en was al snel in dromenland. Het grootste deel van de reis is ze onder zeil geweest, de mazzelkont. Rond 6 uur in de ochtend landde we in Beijing. Moe en brak van slaaptekort hebben we een taxi gecharterd om ons naar het hotel te brengen, dat we al in Nederland hadden geboekt. Nu zitten we met z'n allen in de lobby van het hotel te wachten tot onze kamers klaar zijn. In de tussentijd voor de zekerheid gecheckt of onze treintickets geboekt waren naar Xian, onze tweede stad waar we heen willen gaan. Goed dat we dat deden, want de tickets waren niet geboekt. Foutje! Dan maar nu reserveren. De hotelmensen zijn heel behulpzaam en zoeken zich rot naar tickets, tijden, treinen en vliegtuigen. Het zit ons alleen niet mee. De trein zit al vol, voor wat betreft de softsleepers. Wel waren er nog softseats, maar om nu 12 uur in een treinstoel te gaan zitten zien we nu niet zitten (lol, wat een woordspeling). Hopen nu maar dat er tickets voor het vliegtuig te krijgen zijn, anders gaat het op dag 1 al mis met ons reisschema. Maar ja dat wisten we van te voren, dat er soms geimproviseerd moest worden.
Goed, we zitten in Beijng. Vandaag even acclimatiseren en bijkomen van de vlucht. Ff douchen en dan de stad in.
Wordt vervolgd.....
Marga en Theo

Liefs, Lia
Goed om te horen dat jullie goed zijn aangekomen! Wat spannend allemaal, nu is jullie reis echt begonnen! Hier in NL heel veel regen en onweer gehad. Gelukkig is hey nu weer lekker zonnig. Wij hebben ook meteen het huis in beslag genomen!!! Dus wij vertoeven heerlijk in de tuin en vanavond kijken we de finale ook in de berlagelaan! Hoop dat jullie nog wat mee kunnen krijgen van de wedstrijd!
Succes met de tickets, wij kijken uit naar de volgende blog! Dikke kus van ons; san, veer en Puck.
Fijn dat de reis goed is verlopen.
We hopen dat jullie nog tickets kunnen bemachtigen.
Groeten van Jacques en Jose
p.s. Jacques staat patatten te snijden onder het genot van een snoeihard cassettebandje van John Mahall!
Leuk om zo te lezen wat jullie meemaken. Hopelijk zit de rest van de reis meer mee ;)
groetjes (ook van Steven),
Rosanne
Nog heel veel reisplezier ook aan de medereizigers.
(Marianne en Hans zijn met de boot door het bos van Letea gevaren, het cafe waar we zaten te pimpelen is helemaal ondergespoeld. Bij Geta alles droog en goed)
Groetjes
Véronique & Hans
Wat spannend! Ben heel blij dat jullie goed zijn aangekomen! Leuk met de trein! =) Hopelijk wordt het comfertabel! geniet van China, je eerste dagen! Echt te gek en we zijn benieuwd naar de volgende verhalen! Foto's AUB :):) daar hou ik van!
Dikke kus en Explore China mi parents!
Veel liefs van Moon en Arnie en Nellypoes
Even lekker bijkomen in het hotel en dan op avontuur .......
Heel veel genieten en misschien nog nieuws op de blog voordat wij op vakantie gaan ( za 17 ).
liefs,
J+M+Dxxxxxxxxx
Eindelijk zijn jullie dan toch vertrokken, en ik reis virtueel en in de geest met jullie mee. Ik vertrouw er op dat jullie vele verrassende en interessante dingen gaan zien en meemaken en daar uitgebreid verslag van doen. Dan heb ik er ook nog wat aan.
(ik wilde hier een foto plaatsen maar dat laat het programma niet toe, ik verstuur hem wel via hotmail)
May the force be with you,
Lieve groet van je broer en schoonbroer,
Peter
Hartelijke groetjes
Diana
Dat is pech, dat niet alles in orde is na zo'n lange reis, hoop dat de Chinese niet alles op zijn elfendertigste doen en dat alles op tijd geregeld is. Verder een goede reis .
Ruud en Monique